zaterdag 12 juni 2010

Beroemd

Ik heb het weer geflikt. Ja hoor. De media-geile Alimonia verschijnt binnen een aantal maanden in het bedrijfskrantje. Sinds mijn aanwerving ben ik al in elk bedrijfskrantje verschenen. En dat telkens met een mooie foto van mezelf. In de meeste gevallen was dat allemaal werkgerelateerd en dus vrij - euhm - saai. Deze keer verschijn ik in het krantje als "portrait of the month". Ik krijg welgeteld 2 pagina's in het krantje van gemiddeld 30 pagina's. Dat is goed voor zo'n 6,6%. En als u weet dat er 1800 medewerkers in mijn bedrijf werken (+ 300 agentschappen met gemiddeld 4 medewerkers) kan u zelf uitrekenen dat er zo'n 3000 mensen mijn interview kunnen lezen. Als 60% hiervan het artikel effectief leest, ben ik door 1800 mensen "gekend".

Nadat ik mijn interview had gehad, begon het nieuws zich al als een lopend vuurtje te verspreiden. Hier en daar krijg ik al commentaar. "Kom je in het krantje?". "Ja", antwoord ik dan koel. "Amai, dat had ik niet van je verwacht hoor. Jij? Jij bent toch zo "timide". Aléé. Ik zou dat niet durven".

Ik begrijp hun reactie niet. Ik ben verlegen, maar langs de andere kant ook weer helemaal niet. Mensen zijn jaloers denk ik. Ze hebben niets te vertellen. Ik wel. En daarom verschijn ik binnen enkele maanden in het bedrijfskrantje.

Ik hou u op de hoogte en zal het online plaatsen. Want dan kan heel internet met mij kennis maken. En als dan 60% van gans internet....

Soit.

2 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Als je dan toch zo media geil bent, kom je vanaf nu iedere morgen op je werk aan met de verwelkomingswoorden
" Dag allemaal", krijg je een leuke opdracht dan roep je
" Joepie", 's vonds zeg je dan tot "De morgen",onder de pauze vertel je het " Laatste nieuws" en je neemt ook nog de " Metro" om op je werk te geraken... kwestie van uw 60% te halen! ;o)

grtjs, Daniel

Alimonia zei

@Daniël: Hahaha. Heel toffe reactie :) Misschien zelfs een tikkeltje grappiger dan mijn post :)