woensdag 23 juni 2010

Stemmingswisselingen

Ik maak me zorgen over mijn stemmingswisselingen. U kent het wel. Het ene moment voelt u zich gelukkig. Het andere moment wilt u niemand meer zien en voelt u zich down. Ik heb ze ook. Meerdere keren op een dag. Meestal label ik er "menstruatie" op. Maar ook de weken ervoor én erna schuif ik het hierop. Voor je het weet is de maand weer om.

Het probleem zit hem ook niet in het feit dat ik het ene moment gelukkig ben en het moment moeite heb om mijn tranen te bedwingen, maar wel het feit dat ik soms gefrustreerd rondloop. Ik blaf mensen af. Zonder reden. Het probleem zit hem dat ik anderen mensen lastigval met mijn "probleem".

Ik kan mezelf niet meer in bedwang houden. Of het kost me allesinds heel veel moeite. De energie verdwijnt langzaam uit mijn lichaam. En net nu wordt het leven geestelijk zwaarder en heb ik elke druppel energie nodig. De zomer maakt het mij ook niet gemakkelijk. Overal mooie lichamen. Overal vrolijke mensen. Overal vakantieverhalen. Iedereen lijkt wel gelukkig te zijn. Niemand klaagt want het is - oh yeah - zomer.

Soms staar ik voor mij uit en wil ik gewoon wenen. Zo zonder reden. Maar voor ik het goed en wel besef, bevind ik mij weer in een opgewekte bui.

En u? Hoe voelt U zich vandaag?

1 opmerking:

Daniël zei

Alimonia,

Ik ben dolgelukkig opgestaan deze morgen , zoals altijd.
Maar deze avond was ik triest om dat ik nooit eens een stemmingswisseling zoals jij ze hier beschrijft kan meemaken omdat ik daar geen last van heb...en daarom ben ik nu eens triest sé!!!

grtjs,
Daniel