zondag 12 september 2010

Eerlijkheid

Mijn vriendenkring is niet erg uitgebreid en dat ligt niet enkel en alleen aan het feit dat mijn eisen zeer hoog liggen. Eén van de belangrijkste eis is dat mijn vrienden "eerlijk" moeten zijn.

"Kennissen heb ik niet want dat zijn afgedankte vrienden die geen tijd meer voor je hadden in moeilijke periodes. "

Ze laten enkel hun hoofd zien als alles "normaal" of "goed" verloopt.

De eigenschap eerlijkheid is niet veel mensen gegeven. Zelfs op de werkvloer zijn het enkelingen die het bezitten. Onlangs nog werd ik op een vergadering voor een verdomd feit gezet door één van mijn collega's. Een paar dagen ervoor had deze nog bij hoog en laag iets anders beweerd dan op de vergadering zelf. Mijn handeling zou ineens niet meer zo superieur zijn als men eerst tegen mij had gezegd. En hoewel ik hier een grote mond heb, ben ik in het dagelijks leven best verlegen. En dus versteende ik in de vergadering. Mijn ziel geraakte los van mijn lichaam en - zoals een doodervaring - volgde ik de vergadering vanuit de lucht. Mijn lichaam zat daar. En ik deed niets. Ik krijg mijn mond niet open om mij te kunnen verweren.

En ineens was er die knip. Diezelfde knip die een hypnotiseur doet om je weer wakker te krijgen. Ik bevond mij terug op mijn vertrouwde bureaustoel. De vergadering was achter de rug en ik had een slechte beurt gemaakt. Ik werd van dingen beschuldigd die ik helemaal niet had gedaan. Het was de lach op de mond van mijn collega die mijn geest ervan overtuigde dat ik het hier niet bij kon laten. Ik besloot het heft in eigen handen te nemen en mijn verhaal te doen tegen mijn bazin.

Uiteindelijk kreeg ik mijn gelijk.
Want.

Ze zal nooit een vriendin van mij worden.

3 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Ik weet het, ja, zelfs 100% overtuigd! En jij hebt hier 100% gelijk!!!
Een goede echte vriendin of vriend te hebben is heel moeilijk. Het wordt je zelfs niet gehund door de " kennissen".
Vooral in de dagelijkse werksfeer.
Waar er een 50tal en meer mensen samen werken. Wordt het al moeilijk!
Heb je iemand als vrouw waarvan je weet dat het een echte vriendin is, dan doe je samenscholing en bende vorming, is het een vriend, dan heb je een sexrelatie! en voor een man het zelfde, heb je een vriend die je vertrouwd dan ben je een zonderling en heb je een vriendin , dan is het ook voor de sex.
Probeer maar eens te overtuigen aan de colegi dat er niets aan de hand is en gewoon dat je die persoon vertrouwd, sympatiek vindt en graag mee omgaat in vertrouwen! De eerste reactie is dan : en ikke? ben ik dan te min, of vertrouw je me niet, of val je niet op blond of zwart, of racist...

Toeval met mij is, dat ik altijd de knapste en sympatiekste vrouwen als beste vriendin heb op het werk...wat voor vele roddels zorgt, de heethoofden doe overkoken en dat ik het zelfs nog leuk vind ook!!! tot spijt voor wie het benijd!
Provoceren noemen ze dat...ik noem dat " lekker van de schoonheid en de vriendschap en glimlach genieten!!!" hmmm dagelijks ;-)

groetjes,
Daniel

Alimonia zei

@Daniël: U bent dan ook een snoeper. Ik niet. Ik kies altijd voor lelijke vrienden/vriendinnen. Zo krijg ik alle aandacht van hen en zijn ze onderling niet jaloers.

Met schoon mannen (in mijn geval) kun je geen vriendschap hebben. Het zou namelijk veel te veel energie vergen om me op het gesprek te concentreren :p

Daniël zei

Alimonia,

Dus toch waar dat lelijke mannen succes hebben bij schone vrouwen!!!

Ik ben heeeeel lelijk ! Maar ik zie mezelf niet de hele dag, ik moet op mijn eigen gezicht niet kijken, maar wel naar dat van een ander, dan liever van een schoon snoetje genieten!
Kan je me dan een " snoeper " noemen? neeeeeee...hou het gewoon bij een " profiteurke", met echte vriendinnen ;-)
grtjs,
Daniel