zaterdag 22 mei 2010

Gehoornde man

Het gebeurt zelden dat bepaalde optredens een enorme diepe indruk op me achterlaten. Maar vandaag is het toch maar gebeurd. De Gehoornde Man trad op in Leuven. Via psychologische en magische technieken komt hij de gedachten van zijn publiek te weten. Spectaculair. Hij laat je met verbazing achter, geloof me!


Ik had het geluk om deze keer dit allemaal mee te maken van de eerste rij want ik was één van de gelukkigen die mocht meedoen in zijn show. Via een simpele "geef 4 kastanjes door tot ik stop roep" zorgde ervoor dat ik naar voor mocht gaan. "Waar is de 4de kastanje?", riep hij verbaasd. Nu. Het moest Alimonia weer zijn die een beetje te gulzig was en 2 kastanjes in haar handen had! "Ok. 4 kastanjes voor 3 mensen".

De andere kandidates bleken voor hem blijkbaar niet interessant genoeg te zijn en dus mocht ik als enige blijven staan. Hij keek met zijn ontzettend mooie heldere blauwe ogen mij aan. "Kijk in mijn ogen" beval hij mij. Ik lachte wat geniepig want deze man had charisma. Deze man was knap. Moest hij een paar jaar jonger zijn geweest.... Soit.


Hij probeerde mij van op afstand aan te raken. Wat echter de eerste keer mislukte. Ik zou iets gevoeld moeten hebben aan mijn neus, maar toen ik wees naar mijn -euhm- intieme delen, was dit jammergenoeg verkeerd. "nee dat is niet juist" lachte hij schattig Een tweede keer lukte het wel.

Toen zijn horens mijn lichaam schramde vroeg hij mij wat ik van hoorns vond. "Het stoort me niet" vertelde ik hem dapper. Hij had eens moeten weten dat hij mij best harder mocht scharen. Tot bloedens toe.


Uiteindelijk mocht ik het 'podium' verlaten en werden ook andere mensen misleid. Zo kon hij iemand wijsmaken dat hij de gedachten van iemand anders kon lezen. "Ik denk dat ik de datum 20/5 doorkrijg" zei het slachtoffer serieus. Achteraf "bleek" dat ook zo te zijn....

Ik heb een ontzettend heerlijke namiddag gehad.

Gehoornde man. U heeft mijn dag gemaakt! Ik hoop dat u nog veel anderen laat kennis maken met deze geweldige show. Ik heb mijn "kastanje" alvast meegedragen.

Met dank aan foto's van Joris Hol

2 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Het kan deugd doen hé, zo een dag !
91% halen op je cello examen en dan de gehoornde man met zijn mooie ogen!... die je nog zot krijgt ook! Ja zeg Alimonia, je zoutkorreltjes zijn op zeker? Ga je nu veranderen in een zoet-zacht-met rozijntjes-chocolade en bloemsuiker bestrooid koffiekoekje...gedrenkt in een chocomelkje, op de juiste temperatuur zodat je toch je lipjes niet zou verbranden als je er van drinkt, aan een wit tafeltje met witte lakentjes op? Geen waar hé...waar is je zwarte periode naartoe?
grtjs, Daniel

Alimonia zei

@Daniël: Gisteren was een schitterende dag. Dat heb ik nodig om mijn "donkere periode" te kunnen overbruggen ;-) De zoutkorrels zijn niet op, die heb ik goed bewaard in de winter want toen waren ze er serieus naar op zoek... Maar ik heb ze iets te goed verstopt!

Ik vind ze wel, geduld.