zondag 5 april 2009

Bril

Al vrij jong moest ik een bril dragen. Het terroriseerde mijn leven. Als klein kind begrijp je niet waarom je een hoop ijzer (of plastiek) op je neus moet zetten. Kinderen met brillen worden steevast van voor in de klas gezet - "dan kan je goed zien, liefje" -. Dhu, ik draag toch al een bril? Eenmaal in de puberteit wordt die bril een "last". De helft van je gezicht schuilt achter een bril. Onzekere meisjes, zoals ik, verschuilen zich uiteindelijk volledig achter de bril. Je wordt het "meisje met de bril". Je bril krijgt de overhand in je leven.

Het heeft uiteindelijk heel even geduurd voor ik opmerkte dat je van je bril ook je "troef" kon maken. Ik begon naast het nuttige van een bril ("hey, ik kan het bord zien vanaf de laatste bank in de klas!") ook het modieuze ervan in te zien. Gelukkig maar. Ik koos voor een vrij hip en opvallende bril en kreeg direct een pak complimenten. Gemeende wel te verstaan. Onlangs kocht ik me een 2de paar aan. Een iets minder trendy bril, maar nog steeds opvallend. Classy opvallend. Strak.

Het is leuk om af te wisselen. Sommige vrouwen kiezen 's morgens tussen 100 paar schoenen. Ik stem mijn bril op mijn outfit af. Had ik geld genoeg zou ik me nog een paar modellen afschaffen. Elke dag een andere bril, het lijkt me wel wat. Of me laten sponseren. Graag!

Ooit zal ik lenzen dragen omdat ik mijn ogen nu eenmaal het mooiste van mijn heel lichaam vind. Dat zal ik pas doen nadat ik mijn "ware" heb gevonden. De mannen moeten maar moeite doen om verder dan dat stuk ijzer of plastiek te kijken.

6 opmerkingen:

Waldheri zei

Ik moest ook al vroeg aan een bril maar ik heb het nooit erg gevonden. Ik heb ook liever een bril dan lenzen, want een bril staat mij beter...

Alimonia zei

@waldheri: ...omdat je jezelf al zoveel jaren gewend bent met een bril. Ik denk er net zo over. Maar je geraakt het wel gewoon een leven "zonder" bril. Hoop ik toch.

Allvaldr zei

Toen ik 6 jaar of zo was moest ik een bril dragen. Toen vond ik dat wel erg.

Uiteindelijk kende ik de letterborden van de opticien echter allemaal uit mijn hoofd en toen kreeg ik ineens te horen dat ik geen bril meer nodig had. Vond ik best wel leuk. :P

Een tijdje terug dan toch terug gegaan omdat ik echt wel last heb in de auto tegenwoordig. Nu draag ik een bril in de wagen. Maar ik vind op zich dat met een moderne bril je er echt wel knap kan uitzien tegenwoordig.

Alimonia zei

@Allvaldr: ja, bij de opticien blijven die letters en cijfers dezelfde. Best frustrerend als je écht een bril nodig hebt.

Ja een bril kan hip zijn. Je wordt het wel gewoon, maar sommige mensen staan echt niet met een bril!

Daniël zei

Alimonia,

Spijtig dat ze zo duur zijn, die mooie stijlvolle monturen.
Anders had ik er ook een paar meer om te wisselen.

Daniel

Alimonia zei

@Daniël: de monturen, dat gaat nog wel, maar in mijn geval zijn het de glazen die duur zijn!