woensdag 1 april 2009

Obsessie

Ik ben een atypische vrouw. Ik heb geen schoenenliefde, noch handtassenobsessie. Ik heb welgeteld 1 "sjakos" en dan nog een wreed goedkope. Schoenen? Ik heb een 2 à 3 tal zomerschoenen en 2 winterbotten. Dat is genoeg. Op dat vlak denk ik zoals een man. Waarom meerdere dingen kopen als de vorige nog goed zijn? Inderdaad. Waarom? Geldverspilling. Pure geldverspilling. Misschien ben ik niet "fashion" genoeg en draag ik geen rode schoenen bij mijn splinternieuw rood bloesje. Foert. Zwarte lederen botjes zullen ook wel door de beugel kunnen, niet?

Zo zie ik mensen naar hun werk gaan met 2 of zelfs 3 (hand)tassen. Eéntje voor het werk, ééntje voor 'prul' en eentje voor rommel dat niet in het eerste nog in het tweede past. Zucht. Dat bedoel ik dus. Neem 1 GROTE tas en steek daar alles in of beperk je tot 2 zakken. Maar 3? Of steken daar die rode naaldhakken in, die bij hun outfit past?

De enige 'obsessie' die ik heb (en die valt dan nog onder de categorie normaal) is die voor oorbellen. Ik een 10-tal paren, wat ik al véél vind. Een collega van mij heeft er ongeveer 60. Dat noem ik eens overdrijven. Ook voor oogpotloden heb ik een zwak. Ik heb er een 7-tal. Allemaal zwart, allemaal een ander merk en dus allemaal verschil qua kwaliteit. Ook de mascara-obsessie heb ik te pakken. Veel geld hoeft dat allemaal niet te kosten. Er zijn al goede mascara's voor €3 te vinden... Nu als ik als vrouw 1 tip mag geven, gebruik Lancome Virtûose. Hij is best prijzig, maar koop een paar minder schoenen, gooi al die andere 'rommel' weg en kijk u zal zelfs maar 1 handtas in het vervolg moeten gebruiken.

Geen opmerkingen: