woensdag 27 mei 2009

Horoscoop

Elke werkdag lees ik mijn horoscoop in het metro krantje. Ik geloof er net zoveel van als ik het weerbericht interpreteer. Er is wel iets van waar, maar de volledige waarheid is het nooit. Ik ben een kreeft. Deels door een ganse namiddag - zonder bescherming - in de zon te liggen bakken (en met het gevolg er gloeiend rood uit te zien) en deels omdat ik in juli jarig ben.

Een paar eigenschappen van de kreeft zijn: wisselvallig, humeurig, emotioneel en creatief. In de meeste omschrijvingen die op het internet zijn te vinden, kan ik me volledig vinden. Ik heb de uitleg over andere horoscopen niet gelezen (waarom wel?), dus het kan even goed zijn dat deze even goed bij mij passen. Je leest wat je wilt lezen en je zift er de juiste dingen uit. Dat doen we toch met alles? We horen wat we horen willen en zien wat we zien willen.

Daghoroscopen zijn zever. Dikke zever. Daar geloof ik niets van. Het is een standaardtekst dat willekeurig bij één of ander horoscoopteken wordt geplaatst. Maar het is wel grappig om te lezen. Soms ook best triest. In de tijd dat ik werkloos was, las ik vaak "op het werk gaat alles voor de wind". "Ja hallo, ik zit wel zonder!". Soms haal ik er - en dat is best zielig - energie uit. Als je u slecht voelt, maar leest "vandaag komt u de ware tegen" wordt je toch vanzelf gelukkig? Als je 's avonds opmerkt dat er geen "ware" voorbij is gekomen, voel je u bedrogen. Heb ik misschien niet goed gekeken? Of is het die jongen met zijn knappe blauwe ogen die mij deze morgend een gratis donut in het station gaf?

Gelukkig kosten die daghoroscopen niets. Je verliest enkel een paar seconden door het bericht te lezen. Nochtans bestaat het. Betalen voor je persoonlijke horoscoop. Zouden er echt mensen bestaan die er wel voor betalen? Waarschijnlijk wel anders zouden we niet om de 5 voet reclame zien op televisie. Zucht.

Volgens de horoscopenwereld zou hij perfect bij mij passen. Hij is een schorpioen, ook een waterteken. Volgens internet de perfecte "match". Maar ik geloof internet niet altijd. En daarom ben ik een onderzoek gestart. Ik hou vanaf nu de geboortedatums bij van koppels. Op mijn werk kom ik veel in contact met geboortedatums en koppels. De ideale plaats om alles bij te houden. Als ik 100 koppels bijeen heb, maak ik mijn resultaat bekend Al is het geen referentie. Wie zegt dat die koppels na mijn onderzoek niet uit elkaar gaan? Nuja, in het leven heb je 0.0% zekerheid. Alhoewel. 1% zekerheid dat we ooit komen te sterven. Wat een geruststelling.

Wilt u zelf eens testen of uw partner wel bij u past volgens de horoscoopwereld? Klik dan hier. Erg leuk om te lezen. Waarheid? Als het juist is wel. Als er niets van klopt is het bullshit.

2 opmerkingen:

cennsor zei

nou.. ik heb wel daar geklikt.. en mijn "profiel" gelezen.. en alles echt waar gevonden! -- misschien want ik WILDE het zo vinden? lol.

ik zou graag er een paar zinnetjes van hier citeren, maar ALLES klinkt waar! lol. kruiperig waar.

wat jou betreft, vond ik dit grappig: "zijn ze goed uitgerust om te werken in de financiële en technologische wereld". ^^ en al wat met creativiteit te maken heeft, vond ik fascinerend!

Alimonia zei

People must know you live in Italy and you study Dutch. So that they understand your little "faults" you make here :)

Anyway. Bij mij was ook alles waar! Ik wou eerst ook wat citeren in mijn blog, maar dan moest ik alles "copy pasten"