zaterdag 30 mei 2009

Vliegeren

Er zijn maar weinige momenten op een dag dat ik géén muziek luister. Op het werk, als ik slaap, als ik met vriendinnen op stap ben en als ik vlieger. Vliegeren? Voor een 22 (bijna 23!) jarige vrouw? Inderdaad. En ik me geneer me er niet voor.


Vliegeren is een 'intensieve' sport. Een sport die niet in teamverband plaatsvindt, wat een pluspunt is voor asociale mensen. Het is een sport waarbij je armspieren kweekt. Gratis wel te verstaan. Het enigste wat je nodig hebt is: wind.

Daarnaast word je er ontzettend rustig van. Je hoort enkel het geruis van je vlieger (en dat is heerlijk!). Je kan je hoofd helemaal leeg laten lopen tijdens het vliegeren. En dat is meestal wel nodig na een dag hard werken (en luisteren naar zeurende collega's of huisgenoten). Als het mooi weer is, kan je lekker bruinen in de zon. Je ligt niet als een kip zonder kop in de zon te bakken. Je doet ondertussen nog iets nuttigs! Iets sportiefs zelfs.

"One day I'll fly away
Leave all this to yesterday"

Vliegeren is trouwens ook zeer ecologisch. Je verbruikt geen batterijen, geen benzine,... Je valt er ook niemand mee lastig. Enkel honden kunnen wat vervelend gaan doen van de hoge tonen die de vlieger met zich meebrengt.

De beste vliegerperiode is vlak voor een onweer. Tijdens heb ik nog nooit geprobeerd. Al zou het misschien iets zijn voor waaghalzen? Het lot wat tarten.

"Why live life from dream to dream
And dread the day when dreaming ends"

Een vlieger brengt het "ultieme geluk" van jezelf naar een hoogtepunt. Overtuigd? Niet? Jammer. Ik wel. En ik ben ontzettend gelukkig met mijn gloednieuwe vlieger!

Geen opmerkingen: