vrijdag 20 februari 2009

Schat?

Wat haat ik die typische troetelnamen. Schat, schattie, poepie, scheetje, bolleke, bollie,... Op de meest ergerlijke momenten krijg je die namen per ongeluk te horen. Nee ze zijn niet tegen mij bedoeld, maar voor hun liefje aan de telefoon of hun vriend aan de andere kant van de winkel. Op die momenten word je met de neus op de feiten gedrukt: je bent single. Ik ben niet jaloers, helemaal niet! Ik zou me ontzettend beschaamd voelen moest mijn vriend door de hele winkel "scheeeetje?" tieren. Damn it. Hij zou alleen in de winkel achterblijven hoor. Zelfs in een winkel à la Hunkemoller. Geen compassie!

Als ik ooit terug een vriend heb, zal hij me toch bij mijn naam moeten noemen. Of mij aan de leiband moeten houden. Zo zal hij me nooit hoeven te zoeken (en dus roepen door de hele trein of winkel). Al zal het in mijn geval eerder andersom zijn. Hij aan de leiband. Een jongen nooit te veel vrijheid gunnen, toch? Ik heb niets tegen die lieve troetelnamen, maar mensen gebruiken te weinig de echte namen van hun partner.

Zeg deze avond eens de naam van je lief. Je zal wel zien dat ik gelijk heb. Zorg wel dat je de juiste naam gebruikt. Want schat is iedereen. Zelfs iemand die je haat.

9 opmerkingen:

Waldheri zei

Wat van die pesterige koosnaampjes als "vetklep" of "dikkop"? :D

En ik teken bezwaar aan tegen uw leibandbeleid. ;-)

Alimonia zei

@Waldheri: "dikkertje" is dan wel weer schattig. Haha! Of "bitch". Maar dan vraag je u wel af of de persoon dat niet meent....

Daniël zei

Alimonia,

Je geeft elkaar dezelfde koosnaam; als het je niet past dat je aangesproken voelt dan zeg je gewoon dat je dacht hij naar zich zelf aan het roepen was. En zo ben je niet verplicht nog verder te reageren op de oproep!!! hihihi

Daniel ;-)

Alimonia zei

@Daniël: het is wel grappig, maar het is wel de realiteit. Iedereen kiest voor "schat" of "scheet". Kan niemand eens wat origineler zijn?

Daniël zei

Alimonia,

Wat vind je van : buffel, kamerplantje, wegege ( wat betekend - weg gegooid geld)
moet ge mijne top 20 hebben?

grtjs,
Daniel

Alimonia zei

@Daniël: Euhmmmmmmmmmm!

Daniël zei

Alimonia,

Wat betekend euhmmmmmmmmmmm!!! ?

als je er echt op staat dan stuur ik ze door, maar met euhmmmmmmmmmm versta ik dat je geen behoefte hebt aan een lijst koosnaampjes waarmee ge uw toekomstige schoonmoeder mee naar de maan kunt doen verhuizen.
Er is al veel geld geboden door veel mannen voor die lijst. O.K. goed , als je ze niet gratis wilt... ja, dat is uw goe recht hé ;-)

Daniel

Alimonia zei

@Daniël: Ik ben tegen gratis dingen, daar zit altijd een reukje aan!

Daniël zei

Alimonia,

eigenlijk heb je gelijk zeg!
want heb ze ook gekregen en och ja... ;-)
Maar ik dacht even dat je een blondje was!!!

grtjs,
Daniel