dinsdag 8 september 2009

handtas

Ik heb het niet voor vrouwen. Nee. En zeker niet voor hun sjakossen, of beter gezegd handtassen. Ik begrijp het niet. Een handtas zou iets handig moeten zijn. Waar je spullen insteekt die je gemakkelijk en snel zou moeten terugvinden in een noodsituatie. Maar heb je de meeste sjakossen al eens fatsoenlijk bekeken? De handtassen steken vol vol onnutige dingen. In geval van nood zijn de nuttige zaken gewoon onvindbaar! Of heeft u al eens een vrouw snel haar GSM zien vinden? Ik niet! Met alle gevolgen van dien. Heel de trein is wakker door hun coole ringtoon. En met al die prul kan het ook niet anders dat de meest (gevulde) exemplaren boven de 5 kg wegen! Rugpijn? Maar neen!

Wat de typische vrouwen er allemaal insteken, is voor mij als vrouw net zoals u - man - een raadsel. Ik heb geen handtas. Ik heb geen zin om een zware - u kan ze toch niet leeg laten? - handtas een ganse dag op mijn schouder te dragen. Een mens zou er op een gegeven moment scheef van beginnen te lopen! Nee, ik ben voorstander van de aktetas! Volgens de modebladen not done voor vrouwen. Maar het kan me niet schelen. Ouderwets, niet voor vrouwen,... I don't care. Echt waar. Een aktetas is leuk. Cool. Tof. Stijlvol. Gemakkelijk. En je kan er alleen maar in kwijt wat je echt nodig hebt!

4 opmerkingen:

Daniël zei

Dag Alimonia,

Echt de nagel op de kop! die domme sjakossen, ge moet de koningin van Engeland eens goed bekijken?
Dan nog meestal de kleur van haar rok en vest en stom hoedje, alé één geheel! en dan meestal zo van die felle kleuren! grasgroen, bleek blauw of oranje/roze...
En wie verkoopt zoiets? ...ja!!! juist beste Alimonia : Den Eddy Wally! Meestal zijn het ook krengen van vrouwen die er zo van die grote dragen! Daarom dat ik graag musea bezoek, daar mogen ze er niet mee binnen, gewoon omdat die verstandige mensen daar hun waardevolle kunst wensen te beschermen, want die krengen lopen daar overal mee tegen. Eigelijk de enige veilige plek op aarde om geen stomp in de maag te krijgen door een Eddy Wally-produkt!!!
Een aktentas is gewoon klasse!!!
Alleen klassevrouwen kunnen en mogen dat dragen. Ik weet ze van ver te herkennen. Ze steken gewoon letterlijk en figuurlijk boven de massa uit, en dan op een elegante manier. Mocht ik een vrouw zijn...een aktentas! voila.
Maar hou het exclusief voor jou hoor, past bij je schrijverstalent. Echt waar ze Alimonia!

groetjes,
Daniel

Aïda zei

Ik hou van een handtas én een aktentas.

Alimonia zei

@Aïda: geen probleem hoor. Ik heb stiekem ook een handtas voor als ik wegga (ik kan toch moeilijk op café gaan met een aktetas eh?)

Bedankt voor je reactie!

@Daniël: wow, dank je wel voor je lange reactie! Ik ben niet tegen handtassen eh ;) Ik overdrijf graag op mijn blog (maar dat zal wel al duidelijk zijn zekers?) Ik kan me zo al de vrouwen inbeelden waar jij aan denkt ;) Ja, krengen. Ze denken dat hun IQ in hun tas zit, denk ik :)

Een aktetas is inderdaad elegant. Weet niet goed of ik dat op die manier draag. Maar ik draag het alvast met héél veel plezier.

Oh en bedankt voor je compliment!!

Daniël zei

Alimonia,

Als ik je profiel lees, heb ik al lang door dat je graag schrijft, beetje overdrijft en de dagelijkse beslommeringen in je teksten wat naar je hand zet, en ik speel mee!!!natuurlijk!
hou me zelfs nog wat in, doe zelf niets liever dan mijn fantasie de vrije loop laten gaan;) zocht al lang naar het profiel van jouw schrijfopzet om op deze wijze te kunnen terug reageren.
Ja , beste alimonia, vrouwen met humor zijn zeldzaam!

grtjs,
Daniel
grtjs,