zondag 13 december 2009

Quiz

Binnen 2 weken doen mijn vriendinnen en ik mee aan een quiz. Aan exact dezelfde quiz waar we vorig jaar ook aan deelnamen en jammer genoeg voorlaatste eindigde. Aan motivatie ontbrak het ons nochtans niet. We waren vol goede moed én goede voorbereiding aan de quiz gestart. Maar om één of andere reden die nog steeds niet duidelijk is, eindigden we op een pijnlijke voorlaatste plaats.

Mijn beste vriendin en ik geloofden nochtans dat we kans maakten om hoog te eindigen. "We moeten studeren. Ons voorbereiden!", overhaalde ze mij. En zo studeerde ik samen met haar alles wat er in de kranten geschreven werd. We herhaalden alles samen op café en we voelden ons klaar voor de quiz. Maar jammer genoeg waren deze voorbereidingen niet voldoende.

Aan mijn intellectueel verstand zullen ze zeker niet veel gehad hebben. Ik geef het toe. Ik weet niets. Hoewel ik ontzettend hoge punten in de hogeschool behaalde en aan de haal ging met "beste eindwerk" ben ik helemaal niet slim. Ik weet niet wat de hoogste berg van Europa is, ik weet niet hoe de laatste film waar Jennifer Lopez in speelt genoemd wordt en ik weet zeker niet wie de minister van welzijn is. Ben ik dan dom? Moet ik mij dan minderwaardig voelen omdat ik die zaken niet weet?

En mocht u het wel weten. Fijn voor u maar dan hoop ik dat u binnen 2 weken niet aan dezelfde quiz als mij meedoet. Want dan zullen we deze keer laatst eindigen.

Zucht.

9 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Quizen doe je voor de sport!
't is niet altijd de slimste die wint, of den domste die achteraan eindigd!
Als je vragen krijgt die je toevallig goed liggen dan ben je al de slimste...
Maar...maar jij bent al je leven lang de pineut, waarom zouden ze je dan vragen stellen die je goed liggen?
't is toch waar zeker! Of had je iets anders verwacht, en hou je dus klaar met een doosje bleke gezichtpoeder om je schaam-rood weg te poederen nadat je volgende week je tweede nederlaag zal moeten ondergaan. Of vind je rode oortjes meschien best leuk voor een gans café? ( doe een zwarte trui aan , dan komt de bleke poeder beter tot zijn recht)

;-)

Daniel

filouke zei

...én, al wat je over zulke dingen weet is eigenljk zinloos, je kan dat eigenlijk alleen gebruiken in een quis...dus zo intelligent is het dan ook weer niet.
grtz

filouke zei

quizzzzzzzzzzz, bedoel ik...
intelligent,...ja

Anoniem zei

well.. it's like I said!

Alimonia zei

@Daniël: Hahaha!! Super reactie, echt waar. Ja ik heb me al voorbereid op de nederlaag.

@Filouke: ja dat bedoel ik dus! Wat is "intellectueel" zijn?

Daniël zei

Dag Alimonia,

leuk dat je het leuk vind!!!mijn reactie's, alé 't zijn niet altijd goeie maar denk dat je het wel door hebt dat ik je spel meespeel.

Een tip : heb horen zeggen dat ze personen zoeken bij een vlaamse tv zender...voor de quiz : "de domste mens van de wereld!"
Schrijf je in zeg...eindelijk eens verliezen met een opgeheven hoofd...doen! doen doen!

grtjs,
Daniel

Alimonia zei

@Daniël: ik zal me inschrijven op voorwaarde dat u een reactie post op "game over"!

Daniël zei

Alimonia,

Doe ik, was het ook al lang van plan. Maar heb de juiste reactie nog niet kunnen samenstellen op deze toch wel zwaar beladen emotionele brief. Neem er mijn weekend voor, ga er nog eens diep over nadenken! Mag het veel tekst zijn?

grjs,
Daniel

Alimonia zei

@daniël: Ja het is een idd zeer zware tekst. En persoonlijk zeer belangrijk voor mij :) Maar juist niemand geeft er reactie op?!

Neem je tijd. Ik heb er vertrouwen in. Ondertussen ga ik eens kerstinkopen doen *geeuwt*