maandag 15 maart 2010

Teleurgesteld

“Ben je nu niet teleurgesteld?”, vroeg hij mij nadat onze afspraak voor het weekend net geannuleerd was. Ik antwoordde niet en dacht dat ik hem zo wel duidelijk kon maken dat ik dat wel was. Maar hij is een man. En voor hen zijn onze woorden net raadsels. Ze denken dat ze de woorden nog in de juiste volgorde moeten plaatsen.

Nu wacht ik tevergeefs op een mailtje van hem hoewel hij de laatste was die geantwoord had. De bal ligt nu in mijn kamp, maar ik doe alsof ik hem niet zie liggen. “Ik ben moe”, verzin ik tegen mezelf en blijf bij gevolg gezellig in mijn stoel zitten. “Hij moet maar met iets anders gooien dan een bal”, probeer ik mezelf te sussen. “Ja, met een steen, een schoen of een fles ofzo”, proberen de stemmetjes in mijn hoofd mij te overhalen om toch maar geen teken van leven te geven.

Ik speel het spel verkeerd. In plaats van gewoon te antwoorden op zijn vraag, creeër ik nieuwe vragen voor hem. Voor mij is dat geen probleem. Ik hou van mysteries, raadsels, spelletjes en zeker met hem. Want hij is tegenwoordig mijn favoriete hoofdrolspeler. En zeker omdat hij dat nog niet beseft.

5 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

De raadsels en het geheim doen zo lang mogelijk aanhouden beste dame, want éénmaal alles bekend verliest de " hem" zijn interesse in jou. Ja , dan is het leven te simpel voor " hem " hé ! Zo zitten ze in elkaar de " hem's ". Och ja, wij mannen zijn te eerlijk en te open...schoonheid in het hart en domheid kunnen best samen leven bij de " hem's ".

grtjs,
Daniel

Alimonia zei

@Daniël: Ik moet geen extra moeite doen om geheimzinnig te zijn ;-)

Je bedoelt dat hij dom is? Omdat hij niet snapt dat hij de hoofdrolspeler is in mijn spel? Of omdat hij mij leuk vindt?

Daniël zei

Alimonia,

Bijna juist geantwoord...


Daniel

Alimonia zei

@Daniël: aléé! Wat moest ik dan geantwoord hebben?

Daniël zei

Alimonia,

Het juiste antwoord blijft voor mij nu een geheimtje sé...
Je bent " goe bezig" !!! echt ze, ik meen dat. ;-) LOL !!!

Daniel
ps; je niet laten vangen hé...