donderdag 11 maart 2010

Winterblues

Het zijn de winterblues maar. Zo sussen ze mij al weken als ik klaag over vermoeidheid, hoofdpijn, maagpijn en negatieve gedachten. Het is normaal dat je u een beetje “down” voelt. Dat is omdat we te weinig zonlicht hebben gezien door de lange winter. Je mist een bepaald vitamine. Vreemd, denk ik bij mezelf. Vorige week heb ik op mijn vrije dag de ganse dag van de eerste zonnestraaltjes genoten en nog steeds lijd ik aan de net vermelde symptomen. Was het misschien mijn zwarte trui die de zonnestralen weerkaatst hebben en waardoor ik een ganse dag voor niets in de zon heb gezeten? Waren de zonnestralen in Holland misschien niet dezelfde als in België? Wou de zon mij gewoon eens goed liggen hebben?

Geen idee.

Maar ondertussen lijd ik aan de winterblues. Zoals iedereen daar aan lijdt. Niets speciaals dus.

2 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Een zwarte trui is ideaal om zonnestralen op te vangen, echt waar. Want zwart slorpt de zonnestraal en warmte op. Wit is het tegenovergestelde, denk maar aan de wit gekalkte muren en huizen in het warme zuiden, wit straalt de warmte terug.Tropenkleren zijn nooit zwart maar wit en beige, de witte paters in Afrika bvb, ja echt, wit is tegen de zon. En och ja, die winterblues, je moet dat gewoon ondergaan, dat gaat wel over, en anders koop je eens een reisgids, van al die opgefokte rommel en dure prijzen voor een tijdelijk nep leven in zo gezegde luxe ( te delen met iedereen) krijg je onmiddelijk de zomer- en vakantieblues, beter nog een depressie, die je dan kan koesteren en in stand houden tot het echt zomer is, zo doe ik het ieder jaar en weet ik niet eens dat ik winterblues gehad heb. PS: ik ga dan lekker NIET op reis...dat is echt die zuiderse zon eens goed bij haar klo... hete stralen hebben sé...

grtjs,
Daniel

Alimonia zei

@Daniël: Ik weet heel goed dat "zwart" de ideale kleur is voor in de zomer aan te doen. Ik krijg niets anders te horen in de zomer!

Het is misschien niet echt duidelijk in mijn post, maar ook die zin was om te 'lachen'. Zo in de zin van "ik doe zwart aan en dan nog doen die zonnestralen mij niets"

En rarara maar ik ga volgende week op "reis". Wacht maar af, ik blog er nog wel over ;-)