vrijdag 9 juli 2010

135 EUR

Zoveel ben ik waard. Voor hem weliswaar. Het is exact het bedrag dat hij moest betalen voor overdreven snelheid nadat hij mij na een avondje doorbrengen bij hem naar huis bracht. We reden nochtans niet zo snel. 150 km. Of zelfs een tikkeltje meer. En hij deed het allemaal uit liefde voor mij want ik moest op tijd thuis zijn van mijn bezorgde ouders. En dus reed hij iets sneller dan toegelaten was. Een verscholen man wou controleren of wij ons wel gedroegen in de auto en zorgde via een camera voor wat licht. De flits was echter maar van korte duur. Te kort weliswaar. Daarom besloten we om de eerstvolgende afrit te nemen, terug te keren en de man een vriendelijke goeiedag te gaan zeggen. Ons charme-offensief (lees: mijn) werkte echter niet. De man bleek homo te zijn. Onze lieve vraag om één fotootje te deleten was tevergeefs. "Er zijn regels. En die moeten door iedereen gerespecteerd worden. Ook door u jonge dame" snauwde hij mij toe. We probeerden nog een allerlaatste poging door hem een lekker wijntje toe te stoppen, maar meneer bleek geen liefhebber van rode wijn te zijn. Zucht. We konden niet anders dan met pruillip verder te rijden.

De boete hebben we uiteindelijk betaald met in de mededeling +++bedankt homo en ik hoop dat je geen hoofdpijn meer hebt na het uitzuipen van onze fles rode wijn. Liefs.+++

3 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Alé zeg...rode wijn?
Volgende keer bied je witte wijn aan, of wist je dat nog niet?

Vanaf 15Okm/uur is het witte wijn!
Vanaf 175km/uur witte wijn + een sloefke sigaretten...

Boven de 25Okm/uur...je maandloon enz

grtjs,
Daniel

Alimonia zei

@Daniël: Vanaf 250 km hoop ik wel in een rode ferrari te zitten ;)

Daniël zei

Alimonia,

Je hebt ook al rode combi's vantegenwoordig ! En zo van die rode kostuumkes, met pols- en voetkettingskes... en met een mooi rugnummer gelijk in den koers, maar ze kunnen niet tegen de regen, daarom zie je ze ook niet op de straat rondlopen of het moet zijn dat ze met een helikopter afgehaald worden ! 't is natuurlijk te zien van wat je houd hé!


grtjs,
Daniël ;-)