zaterdag 31 juli 2010

Lekker wijf

"Hey lekker wijf" riep de half ontblote man naar mij. "Excuseer?", vroeg ik hem terwijl ik mij naar hem omdraaide. De blik in zijn ogen verraadde dat hij niet had verwacht dat ik zou reageren. "Excuseer, wat zei u daar?" probeerde ik nog één keer. "Lekker wijf" zei hij nogmaals maar deze keer met een pak minder zelfvertrouwen. Ik lachte. "Wijf?", probeerde ik zelf eens. "Ja wijf", fluisterde hij. "Lieverd", zei ik hem. "Ik zal het je voor één keer en de laatste keer uitleggen: ik ben GEEN wijf. Vandaag niet. Morgen niet en gisteren niet. Een wijf is iemand waar je geen respect voor hebt. Die je gebruikt als troffee om aan je vrienden te showen. Een wijf is iemand die niets zinnigs kan zeggen. Die beter haar mond kan houden. Voor een wijf heb je geen gevoelens. Je gebruikt ze enkel en alleen voor de goeie sex. Kijk. Ik ben geen wijf. Of zie ik er zo uit misschien? Begrepen?"

Hij stond perplex.

"Begrepen?" vroeg ik nog een keer.

"Ja", zei hij terwijl zijn ogen me ontweken.

"Goed", zei ik trots. "Laat het een les zijn dat je nooit nog vergeet" en ik vertrok.

"Ik wou gewoon zeggen dat je lekker bent....." hoorde ik hem nog mompelen in de verte.

1 opmerking:

Daniël zei

Alimonia,

Waarschijnlijk zo een type van gast die nog in zijn neuske peutert als hij voor de verkeerslichten staat!
Ze dragen ook vaak zo van die te lange -korte broeken...met van die onnozele witte beentjes er vanonder uitkomend en sokken aan...
Ja ken ze wel! Je had gerust ook mogen zeggen dat vogels een wijf hebben...Eigenlijk behoren ze tot de gewervelden dieren/ondersoort de vogels/ familie van de : " de kiekens". Vandaar dat wijfjes gedoe, denk ik hé!

grtjs,
Daniel