zaterdag 7 november 2009

Muziektip 16

De laatste weken ben ik enorm in de ban van componisten Klaus Badelt, Hans Zimmer & Danny Elfman. Noem een goede film op en gegarandeerd heeft één van deze componisten voor de muziek gezorgd! In de muziekschool zijn we zelf bezig met het instuderen van Pirates van Klaus Badelt. Wonder boven wonder heb ik een zeer kleine solo gekregen (zie 1'52" wat de trombone speelt)!

Het cello spelen lukt tegen alle verwachtingen in, héél goed. Het voelt erg goed aan. Soms speel ik uren aan een stuk. De pijn in mijn handen verbijt ik, maar ik moet toch oppassen! Zo zit ik al een paar dagen de Suite1 : Prelude van Bach te oefenen. Heerlijk nummer en vrij ingewikkeld. Maar het lukt me al aardig!

Daarom gaan deze keer alle credits naar deze jonge kerel. Nog nooit heb ik zo'n schitterend interpretatie gehoord! Al gehoord van een muzikale God die je aanbidt? Wel dit is de mijne!


3 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,


Ze zijn zo zeldzaam...die goede mannelijke cello spelers! Ken meer vrouwelijke cellospeelsters die echt goed zijn.
Aanbid je god maar ! je kan er maar deugd van hebben hé!

grtjs,
Daniël

Alimonia zei

Ze zijn zo zeldzaam...de mannelijke cello spelers! In onze muziekschool hebben we er alvast geen. Jammer! Is de reden omdat mannen gewoon écht geen 2 dingen tegelijk kunnen? (de boog + de hand voor de noten)

Daniël zei

Alimonia,

Nochthans ben ik een uitzondering, ik kan bvb de vaat helpen afdrogen en toch nog ademen! ;-) oeps!
de grtjs,
daniel