vrijdag 15 januari 2010

Jaaroverzicht

Ik ben te laat voor een overzicht van 2009 te maken. Jammer! Maar geen nood, ik was het toch niet van plan om er één op te stellen. Ik haat jaaroverzichten. Van allerlei soorten. Nieuwsoverzichten geven je het gevoel dat je een half jaar op een andere planeet hebt geleefd. Muziekoverzichten doen je beseffen dat je eigenlijk geen barst van muziek kent. Filmoverzichten zorgen voor verdriet als je weer die film van het jaar niet gezien hebt omdat je date net voor een andere film koos en je hem maar liet kiezen omdat het je eerste date was. Boekoverzichten zijn gewoon saai als je nooit een boek leest. Liefdesoverzichten doen je beseffen dat je nog steeds single bent en je je hopeloos belachelijk hebt gemaakt toen je een blauwtje liep. Levensoverzichten zijn vreselijk voor mensen zoals ik die nu al vinden dat de tijd te snel gaat.

Kortom, ik vind jaaroverzichten van het verleden vreselijk. En daarom dat ik nu al voor 2010 een jaaroverzicht ga maken! Veel efficiënter want het verleden kan je toch niet meer wijzigen.

2010 wordt mijn jaar! Ik zal al mijn energie in mijn werk steken. Sinds kort ben ik iets belangrijker geworden en dat streelt mijn ego. Voor liefde zal ik geen tijd hebben. Ik heb al teveel liefde in 2009 gegeven. Zo veel dat ik niets meer over hou om van mezelf te houden. Al mijn aandacht (dat eventueel toch in liefde kan resulteren) zal naar mijn cello gaan. Kortom, 2010 wordt dus mijn jaar.

En U zal er getuige van zijn.

Geen opmerkingen: