woensdag 11 augustus 2010

Datingsite

Het was een pop-up dat mij op het werk in verleiding bracht. Ik klikte en voor ik het wist was ik ingeschreven en had ik een profiel aangemaakt. Natuurlijk had ik nooit gedacht dat ik mij op een dag zo zou verlagen, maar het wat te laat: ik was een volwaardig (gratis) lid. Vanaf nu zou elke man mij kunnen contacteren!

En zogezegd, zo gedaan.Nog voor mijn profiel volledig in orde was, had ik al de eerste reactie binnen. Een man van 34 die mijn profiel geweldig vond en mij beter wou leren kennen. Een snelle blik op zijn profiel bevestigde mijn vooroordelen. "Geen interesse" klikte ik zeer eenvoudig. Een jongen afwijzen was nog nooit zo snel gebeurd. Een paar seconden later had ik al de tweede reactie. Ook hier moest ik op "geen interesse" klikken. Het werkwoord roken gevolgd door "af en toe" was de druppel die de emmer liet overlopen.

Eenmaal thuisgekomen vervolledigde ik mijn profiel. Ik plaatste wat uitleg en zocht een normale foto uit. Nog geen 5 minuten later had ik al 5 reacties. Eén voor één heb ik ze moeten afwijzen. De moed zakte al in mijn schoenen.

Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en ging zelf op zoek naar mijn "ideale" man. Na nog geen 10 minuten hield ik het voor bekeken. Nog nooit ben ik zo'n plaats tegengekomen waar alle clichés op een hoopje liggen. "Ik zoek een leuke spontane vrouw die af en toe naar de cinema gaat". "Ik ben al zoveel gekwetst in mijn leven. Ik wil een eerlijke vrouw".

Vanaf morgen verander ik mijn profiel.

Ik zoek geen man meer. Laat mij met rust.

3 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Zet in je profiel dat JIJ EIST dat ze het huishouden doen, iedere week de auto afwassen, dat je moeder zich mag bemoeien in het huishouden en vooral met zijn hobby's en voor de grap er bovenop nog vermelden dat je vlooien hebt, zeg zo maar iets, denk dat ze je gerust zullen laten.

groetjes,
Daniel

Alimonia zei

@Daniël: maar dat had ik geschreven! Maar het maakte voor die mannen niets uit. ZO hopeloos waren ze!

Daniël zei

Alimonia,

Er lopen nogal wat kiekens rond hé!
En echt, blijven die maar aandringen, kennen die gasten nu echt het gevaar van een schoonmoeder niet? Kiekens zeg ik...sukkelaars! ja! laat je niet overdonderen ze, door zo eentje!
Als kunstenares sta je daar gewoon boven! zo is dat gewoon, en begrijpen ze dat ook al niet? wat zit er daar allemaal op zeg ! op dat datingsprogramma? De inwoners van de zoo van Antwerpen?

ach ja, laat ze leven en doe je zin...
grtjs,
Daniel