woensdag 11 augustus 2010

Vrijgezel

Soms vraag ik het mij serieus af of ik eeuwig zielig en alleen zal blijven. Mijn vriendinnen rondom mij zijn bijna allemaal gesetteled. De ene heeft net een huis gekocht met haar vriend. De andere woont sinds kort op een gezellig appartement. met haar vriend. Mijn vriendinnen hebben niet stilgezeten. Ze hebben er werk van gemaakt. En hoewel ik vroeger een kampioen was in het spurten, loop ik deze keer jaren achter.

Er scheelt niets met mij, hoor ik mijn vriendinnen zeggen. Je bent mooi, grappig, eerlijk, lief en speciaal. "Je komt heus de juiste man nog tegen" proberen ze mij te sussen. Maar ik zie de angst in hun ogen. Ze zeggen het mij niet, maar ik zie het wel. Ik ben al 24 jaar en nog steeds vrijgezel.

Hoewel ze bij hoog en laag beweren dat ze jaloers op mij zijn, kan ik hen daarin geen ongelijk in geven. Vrijgezel zijn is heerlijk. Je doet wat je wilt. Ik hoef met niemand rekening te houden. Ik moet naar niemand luisteren en vooral ik moet geen kritiek aanhoren. Langs de andere kant mis je al die leuke dingen zoals het heerlijk samen zijn.

Maar wegen die leuke dingen op tegen de miserie die een relatie met zich meebrengt? Is een relatie hebben echt wel zo fijn? Alles wat je niet hebt, wil je hebben. Ik toch. Eens ik het heb, ben ik het vrij snel beu.

Ik had ooit een ideale relatie. We waren het perfecte paar, maar na een jaar had ik het allemaal wel gezien. We hadden nooit ruzie en dus verveelde ik mij. Ik was jong en dus verbrak ik de relatie. Eerlijk gezegd, er gaat geen week voorbij dat ik niet aan hem denk. Hij zit nog steeds in mijn GSM onder de naam "verloren engel". Ja, hij was een engel. Hij was goed. Te goed voor mij en dus liet ik hem wegvliegen.

Sindsdien worstel ik nog meer mijn eigen dat er een normale relatie voorlopig niet inzit. Ik kan nog niet eens van mezelf houden. Hoe zou ik een relatie overleven?

En dus blijf ik de vrijgezel. De eeuwige vrijgezel. Want een vrijgezel die gaat pas slapen als hij alle sterren heeft gezien!

3 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

De moed niet verliezen!!!
In mijn buurt woont een vrouw die haar leven lang vrijgezel is gebleven, echt een lelijk mens weleenswaar, maar een goed karakter, nu op haar 82 ste is ze toch nog aan een vent geraakt, ene van 69, veel jonger dus...maar toch, ze zien er gelukkig uit!
Eén zaak wens ik hun niet meer en dat is een kindje, want stel dat het op zijn ouders zou gelijken, welja, het zou reeds van bij de geboorte er verfrommeld uit zien! En de vader is een dommerik! neen dus, maar voor de rest...o.k. dan maar.

Zo zie je dat het leven vol met grappige, of wonderbaarlijke verrassingen kan zitten! ;-)

grtjs,
Daniel

Alimonia zei

@Daniël: nog maar 58 jaar wachten! Dat valt nog mee! Dat is iets meer dan het dubbele van mijn huidige leeftijd. Dat is zo voorbij :)

Daniël zei

Alimonia,

Voel me nu echt heel gelukkig omdat ik je moed heb kunnen inspreken!
Dubbel van je leeftijd is echt niet lang meer, maar ook kans tegen dan op een dubbel kin...
Facelift is er ook nog ...

grtjs, Daniel