zondag 29 augustus 2010

Lang haar

Ik heb lang haar. Zeer lang haar. Soms 92 cm om precies te zijn. Soms verschiet ik er zelf van hoe lang het wel niet is. Dan kijk ik in de spiegel en draai ik mij nog een keer om: ben ik dat? Is dat de lengte van mijn haar? Ik heb al heel mijn heel leven lang haar gehad. Ik ken geen ander gevoel. Ik ben nog nooit naar een kapper geweest. Het "zalige" gevoel waar ik veel over lees (maar waar geen enkele vriendin van spreekt!), ken ik niet. Soms kriebelt het wel als ik in webmagazines blader. Dan denk ik: "ik wil deze coupe", maar na een paar dagen gaat dat gevoel weer over.

En zoals elke andere vrouw ben ik ook niet tevreden met mijn haar. Het is niet krullig genoeg om krullig gedragen te worden en niet stijl genoeg om vaak los te laten. Dus maak ik maar vlechten of steek ik het op.

Op lang (echt!) haar krijg je vaak commentaar. Sommige mensen zijn er helemaal weg van, anderen vinden het niet netjes dat het niet recht geknipt is en dat er zoveel dode puntjes zijn. Mensen zijn vervelend met hun opmerkingen. Kappers en homo's zijn de vervelendste soort.

Ooit zat ik op een "harenforum". Na een paar weken had ik het allemaal wel gezien. Tijd voor eigen maskers maken, had ik niet en de opmerking "als je naar zee gaat, mag je uw haar niet loslaten want dat is niet goed voor je haar!" trapte ik het af. Excuseer, maar het allerleukste is om je super lang haar los te laten in de wind! Ik ken geen ander gevoel dat hier nauw aan leunt. En als dat al niet mag.... Zucht.

3 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Je bent nog heel jong, je hebt nog een zee van tijd om je haar zo mooi lang te laten!
Mocht ik in jou plaats zijn ! knippen...nog voor geen 25.000€!

Doe het dan over een jaar of 20 a 30! voor 50.000€!

En laat je vooral niet verleiden door zo een haarstylist! die willen gewoon zichzelf bewijzen en er de schaar in zetten! ze zouden jou moeten betalen om dat te mogen afknippen! niet doen!!!

En daarbij, een heel mooie foto en je hebt echt wel mooi glanzend haar, dat is pas luxe.

grtjs, Daniel

Daniël zei

Alimonia,

Ik heb hier nog een bedenking!

Je hebt het lastig zekers op uw werk tussen al die vrouwelijke collega's, het voorval dat je de mooiste en knapste bent met je lange haren maakt hun pissig jaloers durf ik te wedden! Oeise...moet jij zo elke dag op je werk daar tegen opboxen, of sta je daar al boven?

;-)

de groeten,
Daniel

Alimonia zei

@Daniël: Ooit zal ik het afknippen en dan zal het gratis zijn. Alhoewel, ik ga er nog voor moeten betalen!

Lol. Ik heb zeeeeeeeeeeer knappe vrouwelijke collega's. Eigenlijk ben ik gewoon de lelijkste :(