dinsdag 12 oktober 2010

Chocomelkske

Eén keer in de maand drink ik mijn chocomelkske op het werk. Voor de verandering moeten mijn collega's dan eens niet achter water gaan voor mij. Het chocomelkske heeft een diepere betekenis dan u had kunnen denken. Ik drink het ook maar 1 keer in de maand, namelijk op de eerste dag van de lastigste dagen van de maand. Het drinken van chocomelk dient niet enkel om de pijn te verzachten, maar het is ook onrechtstreeks een signaal voor mijn directe collega's. Ik hoop hen op die manier duidelijk te maken dat ik die periode onuitstaanbaar ben. Ik ben dan overgevoelig en onhandelbaar. En dan vergeet ik er nog bij te zeggen dat ik in die periode mij ontzettend lastig opstel en meestal zo weinig mogelijk werk om geen fouten te maken.

Maar ik vrees dat mijn collega's de betekenis van het bestellen van het chocomelkske niet begrepen hebben. Tegenwoordig vragen ze alle dagen of ze geen chocomelkske voor mij moeten meebrengen. "Nee, vandaag niet" probeer ik op een vriendelijke toon hun duidelijk te maken. Dus, mannen voor eens en altijd: ik heb maar nood aan 1 chocomelkske per maand.

Of denken jullie nu serieus dat ik alle dagen mijn regels heb?

3 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Echt serieus, ik dacht dat je alle dagen wel een chocomelkske kon gebruiken, uit sommige post te lezen op je blog!
Neen dus, schijn bedriegt!!!

Vraag dan één maal in de maand een tomatensapje of zo iets, alé, ik denk dat die gasten dat beter zullen snappen en onthouden.

Nu met geen tomaten naar me gooien hé...want als je in je chocomelkskensperiode bent...ne mens weet nooit hé ! ;-)

groetjes,
Daniel

Alimonia zei

hahaha! Een tomatensoepje 's morgens vroeg, bah!

Ik hou het bij een chocomelkske. Als ze het na 1 jaar nog niet doorhebben, ga ik ze moeten verwijzen naar mijn blog ;-)

Anoniem zei

Vrouwen en hun subtiele hints, het is onnavolgbaar.