vrijdag 15 oktober 2010

Nietig

Ik voel me al een paar dagen neerslachtig. Ik heb het gevoel hier niet aanwezig te zijn. Als u zich in het station Brussel-Zuid eens op spitsuur op een bank neerzet en naar de mensen kijkt, begrijpt u ongeveer wat ik bedoel. Je ziet zo veel mensen. Kris kras door elkaar. Ze hollen naar de trein. Ze lopen asociaal rond. Met hun ipod in hun oren. Een dakloze man die om geld vraagt, wordt door iedereen genegeerd. De mensen haasten zich maar. Naar waar? Naar huis. Om vanaf daar we te crossen naar de fitness. De muziekschool. Het café. Of om gewoon thuis in slaap te vallen voor de TV.

Als ik de mensen observeer voel ik mij zo klein. Nieteloos. Ik voel me onzichtbaar. Niemand merkt je op. Niemand is met je bezig. Je zit daar maar. Te wachten. Te wachten op de trein. Te wachten op de dood.


Nothing more then a number - model is een vriendin

Al een tijd vraag ik mij af wat ik hier in godsnaam doe. Leven? Het hoeft voor mij niet. Ik haal uit weinig dingen nog plezier. Het boeit mij allemaal niet meer. En alles wat ik zie, hoef ik niet en wil ik niet. Ik wil het niet!

Ik wil geen leven zoals jullie. Ik wil niet werken. Ik wil geen vriend. Ik wil niet opstaan. Ik wil niet slapen. Ik wil niet eten. Ik wil niet drinken.

Ik wil niets meer.

"If I go away
What would still remain of me"

Savatage - If i go away

5 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Je wilt echt niets meer,
Zelfs geen chocomelksken ook niet ?

Maar alleeeeeee zeg ! Nu dat de herfst er is en de winter op komst is!

Eindelijk van die zomer vanaf.

Worden echt de mooiste dagen van het jaar voor jou, en ge zijt nog niet ongelukkig genoeg? ;-)

grtjs, daniel

Alimonia zei

Volgende maand wil ik wel een chocomelkske, nu heb ik er geen zin in ;)

Daniël zei

Alimonia,

" ik bent maar een nummer" schrijf je bij de foto!

Inderdaad, maar hoe belangrijker iemand zich ook wil opstellen hoe meer waarde hij acht aan zijn eigen nummer in de maatschappij.
Reeds van kinds af aan was je de nr 1 van de kinderen binnen een gezin of de nr2...
Dan studeren en nr1 van de klas...
Nr1 in de sportwedstrijden...
en ga zo maar door!

Nu de foto van je vriendin en de Nr.6 doet me denken aan een miss verkiezing. Ook zo iets waar het om het getal of de toegewezen Nr. gaat ???

In het geval deze foto denk ik direct aan een miss verkiezing , meer bepaald " miss muurbloempje" gezien de achtergrond op de foto, of heb ik het verkeerd voor... ;-)

grtjs daniel

Alimonia zei

de foto is ook geïnspireerd op de miss verkiezingen. Iedereen heeft een bepaald cijfer. Mijn vriendin bv. is maar een 6/10 waard in de maatschappij.... maar iemand die op zijn hoofd zou staan, zou een 9 zien.

Daniël zei

Alimonia,

Had ik allang gezien zeg!!!
Zij houd gewoon haar nummerkaartje verkeerd vast...

grtjs,
Daniel