vrijdag 22 oktober 2010

Die 2

De laatste weken ben ik, samen met mijn collega, het roddel-onderwerp van de dag. Elke medewerker op de vloer denkt namelijk dat we samen zijn. Moeilijke berekeningen of complottheorieën hebben ze daarvoor echter niet moeten bovenhalen. In hun ogen is een jongen die met een meisje babbelt verdacht. Het wordt zelfs nog verdachter als diezelfde jongen zich vriendelijk opstelt tegenover het meisje. En het is voor 100% zeker dat de jongen en het meisje een koppel zijn als ze samen de bus nemen.

Ja. In hun ogen zijn we een koppel. In mijn ogen zijn we dat niet. Ik zou hun theorieën kunnen voeden met het feit dat we volgende week samen naar Berlijn gaan. En ik zou er zelfs direct bijzeggen dat we maar 1 kamer hebben geboekt. Voor ons beiden! Maar we zijn geen koppel. Nee. Maar maak ze dat maar eens wijs. Zou jij dat geloven? Ik dacht het niet.

En aangezien ik geen zin heb in het meespelen van hun soap, bezorg ik ze mijn eigen script. Zo heb ik volgende week verlof maar ga ik niet op reis. Hij heeft toevallig volgende week ook verlof en gaat wel op reis. Maar omdat mijn collega's niet echt snugger zijn, ben ik vandaag een echte actrice geweest. Zo ben ik naar zijn bureau gegaan met de melding dat ik volgende week verlof heb. Dat het eindelijk werd goedgekeurd! Hij speelde dat hij blij voor mij was. Toen ik nog vroeg of alles klaar was voor Berlijn, zag ik de blikken in mijn richting kijken. "Met wie ga je?" vroeg ik nog op een duidelijk verstaanbare manier. "Oh met een vriend", zei hij.

Zo.

Zouden ze het geloofd hebben?

Ik niet.

Die 2 hebben zekers iets. Dat kan niet anders !

2 opmerkingen:

Daniël zei

Alimonia,

Je speelt hier een rol, je geeft jezelf cadeau aan de interpretatie van anderen!
Zoals ik lees, doe je dat bewust!!!
Dat mag je dan ook bewustzijn noemen en zelfkennis! echt tof dat je al zo ver bent in je gedachtenwereld op zo een jonge leeftijd!!!

Want zoals je beseft is de ganse samenleving " één groot theater, waar ieder zijn rolletje of act tentoon spreid".

Samengevat : blijf toneel spelen, maar besef dat je het " speelt "
Ooit komt de dag dat je dan jezelf een staande applaus mag geven omdat je tot de kern van je bewustzijn bent kunnen komen!

Zelf speel ik ook graag bewust toneel...en jaaaaa !!! ze geloven het!!! vooral als het een drama stuk is, dan genieten ze zelfs van het drama...

groetjes,
Daniel

Alimonia zei

Klopt. Heel de wereld is één groot theater. De ene heeft al wat een andere belangrijkere rol dan de andere.... Het is maar hoe je uzelf verkoopt.

Drama is heerlijk om te spelen :)