woensdag 29 juli 2009

Je moet er wat voor over hebben.

Voor de liefde, bedoel ik dan. Maar als je verliefd bent, doe je zotte dingen. Zo had ik ooit een vriendje die ver weg woonde. Bij gebrek aan persoonlijke wagen, maakte ik gebruik maken van het openbaar vervoer. 3 bussen moest ik nemen om bij hem te geraken. Ik deed er - als alles volgens plan verliep - 2 uur en half over. Maar meestal mistte ik de laatste bus met als gevolg dat ik een uur moest wachten. En geloof me vrij, in de winter 's morgensvroeg bij 2°c is het zéér zéér koud in een buskotje. Maar alles voor de liefde. Vanaf het moment dat ik in de armen lag van mijn toenmalige vriend, vergat ik alles. Of dat denk je toch.

In de liefde moet je ook geduld hebben. De veroveringsperiode, de tijd dat je samen bent en de periode dat je liefdesverdriet hebt. Ik bevind me momenteel nog in de eerste periode die naar mijn mening al veel te lang duurt. Maar ik ben nog niet hopeloos ongeduldig. Je moet er wat voor over hebben, voor de liefde weliswaar.

Geen opmerkingen: