maandag 13 juli 2009

Vakantie

Er stonden al lang oranje bollen op de kalender op mijn werk. Neen, we hebben geen simpel excel-bestandje waar iedereen een 'v-tje' moet plaatsen. Wij werken nog met echte authentieke kalender. Het is overzichtelijker én plezieriger om een bolletje, in een bepaalde kleur weliswaar, erop te kleuren. Hoe groter de bol, hoe meer er naar uitgekeken wordt. Sinds mijn eerste werkdag had ik nog geen vakantie genomen (buiten 1 dag Graspop) en besloot hier dan ook iets aan te doen. Ik heb nu anderhalve week vrij. Heerlijk! Ik ga niet zoals 70% van de mensen op vakantie in een vreemd land om daar je buren, collega's of zelfs vyanden tegen te komen. Ik blijf hier en de kans dat ik hier nog iemand tegenkom is: inderdaad, zeer miniem.

Ik geniet van de stilte want er zijn nu geen schoolgaande kinderen in de bussen of treinen meer te bespeuren. De buren zijn vertrokken en dus heb ik geen last meer van de barbecue geur. In het dorp kan je op 1 2 3 je boodschappen doen want aanschuiven aan de kassa hoeft niet meer. Iedereen is vertrokken.

De laatste dagen kreeg ik vaak de vraag "wat ga je nu in feite doen in je verlof?" voorgeschoteld. Neen, ik ga niet naar Egypte, Spanja, Schotland, Italië of Rusland om te kunnen stoefen dat ik ergens ben geweest. Ik ga niet omdat 70% van de mensen dat wel doet en je volgens hen geen echte vakantie hebt gehad als je in België blijft. Het kan me niet schelen. Ik blijf thuis want hier kan je ook gelukkig zijn (al hebben sommige dat nog niet echt door). Ik zal mezelf wel verwennen de volgende dagen. Een badje - want mensen die hard werken hebben geen tijd voor persoonlijke hyghiëne -, een gezichtsmasker, een dagje zee, een dagje shoppen, een dag rusten,...

Daarnaast ga ik ook mijn leven terug in orde brengen. Ik ga eventjes proberen niet te denken. Niet aan hem, niet aan het werk, niet aan de mensen die wel op reis zijn, niet aan de buren op wiens kat we moeten passen, niet aan de bloggers die meer succes als ik hebben,... Nee, gewoon lekker mijn hoofd wat rust gunnen en proberen op te ruimen wat er verkeerd staat. Mijn leven een andere wending proberen te geven. Een iets positievere. De meeste mensen kiezen er dan voor om hun kapsel te veranderen, maar mijn zeer lange haren zijn me nét iets te kostbaar. Ik koos dan maar om mijn roos behangpapier in te ruilen voor zwart.

Foto's van de werkzaamheden zijn hieronder te bewonderen - of dacht u nu echt dat ik een grapje maakte? -



Geen opmerkingen: