donderdag 9 juli 2009

Leugens

Psychologie is een woord dat ze uit de woordenboek zouden moeten schrappen. Het zorgt immers voor problemen. Nochtans bestaat heel ons leven uit psychologie of beter gezegd: leugens. Al jaren vraag ik me af wat ik zie, effectief wel de waarheid is. Ik kan u kleine voorbeelden geven. Zo gaf mijn mama ooit een gloednieuw potje "nagellakverwijderaar mét amandelolie". Het werkte super, beter als het vorige zelfs! Nu bleek dat het gewoon een nieuw potje was, met dezelfde inhoud als ervoor: aceton. Maar toch werkte hij beter! Met shampoo net hetzelfde. En dan zwijgen we nog over de verschillende yoghurten, chocoladerepen, mascara's, scheermesjes, biologische tomaten,... Mij maak je er tegenwoordig niet zot mee. Het is allemaal dezelfde troep. Het draait in deze wereld dan ook maar om één ding: geld.

"De wereld draait niet om liefde, maar om geld."

Niet alleen producten bevatten leugens, ook zaken zoals de overheid (crisis? serieus?), de banken (of dacht u echt dat ze om u gaven?), de auto-industrie, de gsm-industrie (u weet toch dat ze expres ervoor zorgen dat die batterij vlug stuk is?), de vleesindustrie (wat eet u nu in feite? Weet u het?), de oorlog (weet u hoe die in mekaar zit?), de goede doelen (bent u zeker dat het geld naar de armen gaat?),...

Ik geloof al lang niet meer wat mijn ogen zien of wat de wereld ons toont. Ik geloof zelfs mijn eigen niet meer! De hele wereld liegt, waarom ik dan niet aan mezelf? Ik maak mezelf al 23 jaar wat wijs, maar ik heb er voorlopig nog vrede mee.

Gelooft u nog wat u ziet?
Gelooft u mij als ik zeg dat hij naar mij gekeken heeft?

Geen opmerkingen: