donderdag 29 oktober 2009

Winter

De temperatuur volgt tegenwoordig het pad van het aantal overuren dat ik presteer. Naar beneden, dus. De winter is in aantocht! Eindelijk. Want ik ben geen zomermens. Neen. Ik verkies de winter. Ik kijk nu al uit om met mijn botten door de krakende sneeuw te wandelen en 's avonds een lekker warme chocomelk te drinken.

De winter is ook romantischer dan de zomer. In de zomer is het veel te warm om elkaar eens goed vast te pakken. En daarom gaat mijn voorkeur naar de winter. Ik verwacht dit jaar een goeie strenge winter. Dat mag wel. De "zomermensjes" hebben dit jaar hun plezier gehad. Nu is het mijn beurt. En van mij mag het 2 weken eens goed sneeuwen. Zo hard sneeuwen dat alles plat komt te liggen. Geen openbaar vervoer, geen auto's door de straten, geen aanvoer van nieuwe producten, geen werknemers in de banken, geen televerkopers aan je telefoon, geen internet, geen telefoonontvangst, geen rinkelende schoolbellen, geen vervelende politieagenten,... Nee, voor 2 weken mag van mij alles plat liggen. 2 weken vrij voor de economie.

Dat zou pas vakantie zijn. Ik kijk er nu al naar uit, om in mijn sexy nachtkleedje, maar met warme kousen aan, in mijn bed te kruipen. Dicht tegen jou aan. Want de winter moet romantisch zijn!

Geen opmerkingen: