maandag 26 oktober 2009

Griezelig

Vreemd. Niet enkel voel ik mij zo de laatste dagen, ik ben het ook. Ik zie vaak mensen die dat over mij denken. Als de treincontroleur achter mijn abonnement vraagt, toon ik deze met plezier. Niet omdat ik zo fier ben op mijn eigen kop, maar wel op het hoofd langs de achterkant.


Inderdaad. U ziet het goed. Een griezelige jongedame. Een ontwerp van Victoria Frances. Ik ben gefascineerd door deze griezelige dingen. Mijn ganse kamer staat/hangt vol met deze dingen. Luis Royo, Markus Mayer. Ik noem maar op. Elke gothic en/of metalzot kent deze namen wel. Ik voel me erg thuis in mijn zwarte kamer. Nee, ik lieg niet. Ze is zwart. Pikzwart. Hier en daar staan er drakenbeeldjes om de boel op te fleuren. Een draak mét een zwaard in zijn 'hand'. Een draak op een Harley Davidson. Een draak op een steen.

Ik kan het niet goed omschrijven, maar ik ben enorm aangetrokken tot deze duistere dingen. Ik vind ze erg mooi. Rustgevend. En wat voor jullie misschien raar klinkt: positief. Ongeveer 7 jaar jaar geleden begon het allemaal. Mijn moeder liet me maar doen toen ik er als een kerstboom uitzag. Kettingen, lang zwart haar, zwarte make up, lijkbleek. "Puberteit" probeerde ze aan haar vriendinnen uit te leggen. "Dat gaat wel voorbij", hoorde ik ze zachtjes fluisteren. Maar jaren verstreken en ik ben nog steeds zo. Ondertussen heeft ze er zich bij moeten neerleggen. Ik loop dan niet meer als een "freak" rond, maar ik voel me nog wel zo. De muziek die ik luister is haar "genre" niet, maar ze laat mij maar doen. Zolang ik maar leuke liedjes op de cello speel is er voor haar geen probleem!

Sinds kort heb ik puzzels gekocht - leve de bons die je krijgt als je van werkgever vertrekt - . Geen gewone puzzels waar een landschap opstaat, maar duistere en griezelige puzzels. Ze zouden ideaal in mijn kamer passen! En kijk, ze zijn eindelijk af. Ik voel me fier. Blij. Zoals een klein kind. Maar vooral. Ik ben bang, want ze zijn griezelig, vindt u ook niet?


Oh ja. Wat gaat U met Halloween doen? Nog geen idee? Nu. Ik wacht tot 23.59 om dan mijn slachtoffer dat ik vermoord heb lekker op te kunnen eten. Met kaarslicht en op de achtergrond muziek van My Dying Bride! Het bloed dat ik niet van mijn slachtoffer opdrink, bewaar ik in een potje om de volgende dag nog te kunnen serveren bij de restjes vlees.

2 opmerkingen:

Daniël zei

Dag griezeltje...zwarte ziel...

Halloween is voor mij " de hoogdag " van het jaar!
Leuker dan kerst en oud en nieuw.Dat zijn de meest schijnheilige dagen van het jaar, vind ik hé...ik spreek hier wel voor mezelf.

Eerlijker vind ik het ook, ken je de echte inhoud, reden en oorsprong van halloween?
't Is meer dan pompoenetjes, er zitten daar echt boeiende en mooie verhalen achter. Het is de cultuur van onze voorouders! samen met kunstenaars-vrienden heb ik nog acts samengesteld voor wel honderden toeschouwers. Velen waren verwonderd over de inhoud en de schoonheid van het " ondergrondse leven " van de zowel goede als slechte geesten, hoe ze geboren werden in het onmetelijke verre verleden van het bestaan, het zijn stuk voor stuk sages, droombeelden en verzinsels, griezelige sprookjes, want onze gallische, keltische voorouders kenden er wel wat van hoor.

Nu, 31 oktober is het weer zover...terug neem ik deel aan een groot halloweenfeest, met acts, muziek, brandstappels, vuurwerk enz... we verwachten enkele duizende toeschouwers.
Dit gebeurd via mijn job, toeval hé, dat ik er mij kan in uitleven!!!

Nog een donkere nacht gewenst, lookreuk en een vette griezel onder je bed, niet doodmeppen ze, want de spug die rondspuit is wit, hij zou uw kamer ( of moet ik zeggen je donkere grot) fleurig helder maken...daar ga toch van lopen hé!

Groetjes....grrrrrrrrrrrrrrrr
daniel

Alimonia zei

Ik zal heel eerlijk zijn dat ik die verhaaltjes rond Halloween helemaal niet ken. Maar dat ligt gewoon aan het feit dat ik een "hekel" heb aan lezen.

"Halloween" is een beetje 'echter' dan al die andere feestdagen, maar de laatste jaren is hier toch ook verandering in te merken.

Maar dan vraag ik me af, zijn we "tegen" 'opgelegde' feestdagen? (dat zal wel een onderwerp zijn voor één van mijn volgende posts op mijn blog)