zaterdag 22 augustus 2009

De kunst van het lei(ij)den

Ik ben er geweldig in. Mensen verleiden, misleiden zeg maar. Je moet me geloven, ik doe dat onbewust. Ik doe dit ook al geruime tijd met mezelf. In de negatieve zin wel te verstaan. Je leven leiden, wordt ineens lijden. Maar het is uiteindelijk een levenswijze zoals een ander geworden. Het is vastgegroeid aan mijn lichaam en zeer moeilijk om het van me los te koppelen. En erg vind ik dat niet.
*op de foto klikken voor een verrassing*

En zo ook gisteren had ik een leuke avond. Ik ging met vriendinnen lekker uit eten. Ik was ervoor gaan shoppen en had me getrakteerd op een nieuwe fel blauwe blouse. Met mijn nieuwe blouse, opvallende (blauwe!) make up en leuke oorbelletjes zag ik er beeldig uit. Dat ik 6 kg was afgevallen was niet te zien. Al de aandacht ging naar mijn nieuwe bloes, nieuwe bril en opvallende make up. Ik at - onder mijn eigen opgelegde druk - mijn heel bord leeg. "flinke meid", hoorde ik de ober denken, toen hij mijn bord meenam. Mijn vriendinnen, blijkbaar in het bezit van een kleinere maag, aten 70% van hun bord leeg. Ik was de overwinnaar. Ik alleen kon mijn bord leeg eten. "Heb je nog honger?", gniffelde mijn vriendinnen. "Neen hoor". Dat ik de dag erna niets meer heb gegeten heeft niemand opgemerkt.

Ik zag er goed uit én ik had mijn bord helemaal leeg geten.

Met mij gaat het prima!
Geloof me maar.

Geen opmerkingen: