zaterdag 1 augustus 2009

Liefdesbrief aan mezelf

Liefste Alimonia,

Hoewel ik je al 23 jaar ken, ben ik je pas de laatste jaren beginnen appreciëren. In het begin vond ik je maar raar. Ik had eigenlijk schrik van je. Je keek altijd boos naar mij terwijl ik je niets had aangedaan! Maar op een gegevens moment begon ik je zien te evolueren. Je kreeg stap voor stap meer zelfvertrouwen, maar nooit zoveel zoals je eigenlijk verdient en opende stuk voor stuk je hart. Tot op heden ben je nog steeds verlegen en is het moeilijk om je te doorgronden. Het heeft lang geduurd, maar je begint me eindelijk te vertrouwen. Ook al beweer je dat je nooit mensen 100% kunt vertrouwen, ik ben al blij dat ik aan de 80% zit!

Je bent speciaal. Anders dan de meeste vrouwen. Je wereld draait niet enkel om uiterlijk, kledij, geld en mannen. Je bent bezig met andere zaken. Je denkt graag na. Soms iets te veel over het leven. Er hangt een enorme droefheid over je heen, maar ik probeer - en dat meen ik - deze van je weg te duwen. Het is lastig, maar ik hou van je. Samen zullen we de wolken ooit laten verdwijnen. Al zal er hier en daar nog een onweer losbarsten.

Ik hou van je humor. Je droge, sarcastische humor is heerlijk. Ik weet perfect wanneer je iets zegt om te lachen terwijl de rest van het gezelschap met de handen in het haar zit en zich afvraagt wat je nu juist bedoelt. Je humor is tussen de lijntjes te vinden, heerlijk.

Je obsessie voor muziek is iets wat me ontzettend aantrekt in jou. Je schaamt je er niet voor om heerlijk mee te brullen met je muziek. De muziek raakt elk vezeltje in je lichaam. Het is heerlijk om dit aan te schouwen!

Je eerlijkheid is je beste kenmerk. Iedereen kan rekenen op je eerlijkheid. Niet iedereen apprecieert dat, maar je doet je best om niemand te kwetsen. Je wilt niemand kwetsen, enkel jezelf. Dat siert je, maar je maakt het jezelf wel erg lastig.

Wat ik grappig vind, is je koppigheid. Het is een goede eigenschap, maar je bent soms te koppig. Je fouten toegeven doe je niet graag, maar je kan het wel. Weliswaar met een pruillip, maar je zal je fouten toegeven.

Je hebt de mooiste ogen die ik ooit gezien heb. Je verschuilt deze achter je leuk brilmontuur. Ik ben blij dat ik door die bril heen kan zien. Je ogen zijn niet alleen mooi, ze spreken ook. Ze tonen wat je hebt meegemaakt. Je enorm verdriet is er in te lezen. Je teleurstelling voor het leven steek je niet onder stoelen en banken.

Je bent zeker geen gemakkelijk mens in de omgang, maar eens ze u kennen kijken ze daar doorheen. Mensen denken nogal snel dat je boos, astrant en cru bent, maar niets is minder waar. Je gedraagt je zo op het eerste zicht omdat je bang bent dat ze je zullen kwetsen. Je stelt je ongevoelig op, maar je hebt een zeer klein hartje. Mensen die de eer hebben om in je hart te kunnen kijken, zul je hen eeuwig daar opsluiten. Je zult van hen houden en hen vertroetelen op allerlei manieren.

Het is zeer moeilijk om contact met je te leggen omdat je nogal gesloten bent. Maar mensen die echt de moeite doen, zullen beloond worden. Ze zullen aan allerlei testen worden blootgesteld. Maar als ze die vlekkeloos doorstaan, zullen ze de échte Alimonia te zien krijgen.

Je bent ontzettend artistiek en dat is zo leuk aan je. Als je echt verliefd bent, zul je de jongen van je leven op allerlei mogelijke manieren artistiek willen verrassen. Hij zal niet weten wat hem overkomt! Je bent niet bang om je gedachten, ideeën en gevoelens op papier neer te pennen in gedichten. Aangezien je enorm aangetrokken bent tot het duistere (eerder negatieve) zet je soms zeer diepe dingen op papier. Voor de meeste mensen is dit aangstaanjagend, maar ik weet perfect wat je hier mee bedoelt. Je bent niet alleen bang voor het leven, maar ook voor jezelf. Je bent bang om van jezelf te houden.

Maar Alimonia, je bent een pracht van een jonge vrouw, maar dat besef je nog niet volledig. Ooit komt er een dag dat je vrede met jezelf vindt en dat je de wereld door een andere bril zult zien (letterlijk & figuurlijk). Blijf hoe je bent. Je bent uniek. Je bent het waard om te leven.

Liefs.

3 opmerkingen:

Ellen zei

Wauw.
Je had een geweldige reactie achter gelaten bij mn blog Adembenemend. Dankje daarvoor.
Ik vind het bijzonder knap dat je zo'n eerlijke liefdesbrief aan jezelf kunt schrijven.
Je kunt tenslotte pas echt liefhebben, als je jezelf liefhebt.

cennsor zei

o.O

als ik niet bang voor m'n eigen gevoelens was, zou ik ook zo'n briefje hebben geprobeerd te schrijven.

aan jou sillie, niet aan mezelf, lol.

(zonder het te sturen natuurlijk)

dit briefje zou zelfs mooier klinken, als je erdoor echt overtuigd was. hmm.

Alimonia zei

@Ellen: geen probleem. Vanaf nu volg ik je blog. Er stonden interessante zaken op, daarom.

Bedankt voor het compliment op mijn "liefdesbrief", maar het is misschien wat Cenn zegt, meen ik dit wel?

@Cenn: schrijf mij eens zo'n brief, wil je? ;)